EmailTwitterFacebookLinkedIn

Aan de slag als zij-instroom/leerling monteur bij Dynniq!

Bij ons werk je in een dynamische omgeving aan oplossingen op het gebied van mobility, energy en parking. Het bedrijfsonderdeel Mobility is in Nederland het grootst. Hier draait het allemaal om openbare verlichting en verkeersregelinstallaties. Onze klanten, zoals Rijkswaterstaat, provincies en gemeenten kunnen ons vragen voor het beheren, onderhouden, vervangen of nieuw plaatsen van zowel lichtmasten en verkeerslichten. Onze leerling monteur Ricardo vertelt je alles over hoe het is om bij ons te werken als leerling monteur. 

Werken aan openbare verlichting; wat houdt dat in?
 

  • Beheer en onderhoud; je gaat zelfstandig te werk door de situatie te inventariseren en reparaties uit te voeren. Je werkt met de nieuwste technologie.
     
  • Onverwachte reparaties; een gevaarlijke situatie ontstaat door een aanrijding met een lichtmast. Het is jouw taak om snel ter plekke te zijn om de mast veilig te stellen. Voor nieuwe onderdelen kan je terecht bij je collega's van de Servicedesk.
     
  • Nieuwbouw of vervangingsprojecten; zo ben je een monumentaal gebouw met grondspots en schijnwerpers aan het uitlichten. Om vervolgens masten langs een doorgaande weg te voorzien van duurzame Led armaturen.

Werken met verkeersregelinstallaties; wat houdt dat in?
 

  • Het beheer en onderhoud werk is wisselend, zoals het vervangen  van lampen, kruisingen resetten na spanningsdip of regelkasten moeten repareren na een ongeval.
     
  • VRI projecten zijn vaak complexer omdat je te maken hebt met meerdere partijen waar je mee samenwerkt en het verkeer moet zo min mogelijk hinder ondervinden. Efficiënt werken en een strakke planning zijn daarom erg belangrijk. 

 

 

Werken aan openbare verlichting; wat houdt dat in?
 

  • Beheer en onderhoud; je gaat zelfstandig te werk door de situatie te inventariseren en reparaties uit te voeren. Je werkt met de nieuwste technologie.
     
  • Onverwachte reparaties; een gevaarlijke situatie ontstaat door een aanrijding met een lichtmast. Het is jouw taak om snel ter plekke te zijn om de mast veilig te stellen. Voor nieuwe onderdelen kan je terecht bij je collega's van de Servicedesk.
     
  • Nieuwbouw of vervangingsprojecten; zo ben je een monumentaal gebouw met grondspots en schijnwerpers aan het uitlichten. Om vervolgens masten langs een doorgaande weg te voorzien van duurzame Led armaturen.

 

Werken met verkeersregelinstallaties; wat houdt dat in?
 

  • Het beheer en onderhoud werk is wisselend, zoals het vervangen  van lampen, kruisingen resetten na spanningsdip of regelkasten moeten repareren na een ongeval.
     
  • VRI projecten zijn vaak complexer omdat je te maken hebt met meerdere partijen waar je mee samenwerkt en het verkeer moet zo min mogelijk hinder ondervinden. Efficiënt werken en een strakke planning zijn daarom erg belangrijk. 


 

 

Interview met Ricardo

 

Leerling monteur Ricardo Diters (31) werkt sinds oktober 2018 bij Dynniq. Hij is vooral onderweg voor storingen of onderhoud aan verkeersregelinstallaties. Daarnaast gaat hij een halve dag per week naar school, zodat hij uiteindelijk aan de slag kan als zelfstandig monteur.

Hoe ben je bij Dynniq terecht gekomen?
‘Ik was al langere tijd op zoek naar een nieuwe baan. Tijdens een verhuizing was ik met mijn vrienden aan het klussen, ik dacht: misschien kan ik hier mijn beroep wel van maken. Ik heb altijd plezier gehad in klussen en het oplossen van problemen. Ik kwam een vacature voor leerling monteur tegen bij Dynniq. Dit was een uitgelezen kans. Nu werk ik vierenhalve dag aan verkeersregelinstallaties en ga een halve dag per week naar school. Ik ontwikkel mij en lever tegelijkertijd een bijdrage aan het bedrijf, dat is voor mij de ideale situatie.'

Wat zijn de leukste aspecten aan het werken bij Dynniq?
‘Het puzzelen om een storing op te lossen, daar zit de uitdaging in. De vrijheid en structuur binnen mijn functie spreekt mij aan. Je plant zelf je routes en werkt vaste uren. Aan het begin liep ik nog met iemand mee, inmiddels werk ik zelfstandig. Ik voel mij bij Dynniq gehoord, als ik ondersteuning nodig heb van een collega wordt dit snel geregeld. Suggesties en problemen worden serieus genomen.’

Hoe ziet een dag er uit als monteur bij Dynniq?
‘Ik begin op mijn standplaats Amsterdam. Dan drinken we een bakje koffie en worden de projecten en storingen doorgenomen. Als je planning duidelijk is, rijd ik naar een actuele storing. Mijn werkgebied is Haarlem en Zandvoort. Als er geen storingen zijn, geef ik dat aan bij de uitvoerder, dan ga ik aan de slag met het onderhoud van de verkeersregelinstallaties. Er is altijd wat te doen.’

Wat is jouw toekomstperspectief binnen de organisatie?
‘Ik wil het liefst aan het werk in de binnendienst, in de vorm van planner/werkvoorbereider of uitvoerder. Bij Dynniq heeft iedereen de vrijheid om te kijken welke rol het beste bij hem of haar past. Mijn manager denkt hier ook over mee, het bedrijf wil ook dat jij op de goede plek zit. Voor ik kan doorgroeien naar de binnendienst is het belangrijk dat ik alle ins en outs van het buitenwerk ken. Daar ben ik voorlopig nog wel even zoet mee.’ 

Waar zitten de uitdagingen binnen jouw vakgebied?
‘Ik daag mezelf uit om altijd dat beetje extra te leveren. Ik denk mee met het bedrijf. Als er meer werk zit in een project, meld ik dat bij mijn leidinggevende. Proactief meedenken, hoort bij mijn functie, het is een leuke uitdaging om altijd dat stapje verder te willen gaan. Lastige aspecten aan mijn werk zijn storingen die je niet zelf op kan lossen, dat komt wel eens voor. Gelukkig kan je altijd op hulp van je collega’s rekenen, zij staan altijd klaar om te helpen. Samen kom je er altijd uit.’

Onze vacatures