EmailTwitterFacebookLinkedIn

Aan de slag als ervaren monteur bij Dynniq!

Bij ons werk je in een dynamische omgeving aan oplossingen op het gebied van mobility, energy en parking. Het bedrijfsonderdeel Mobility is in Nederland het grootst. Hier draait het allemaal om openbare verlichting en verkeersregelinstallaties. Onze klanten, zoals Rijkswaterstaat, provincies en gemeenten kunnen ons vragen voor het beheren, onderhouden, vervangen of nieuw plaatsen van zowel lichtmasten en verkeerslichten. Onze ervaren monteur Frans vertelt je alles over hoe het is om bij ons te werken als ervaren monteur.

Werken aan openbare verlichting; wat houdt dat in?
 

  • Beheer en onderhoud; je gaat zelfstandig te werk door de situatie te inventariseren en reparaties uit te voeren. Je werkt met de nieuwste technologie.
     
  • Onverwachte reparaties; een gevaarlijke situatie ontstaat door een aanrijding met een lichtmast. Het is jouw taak om snel ter plekke te zijn om de mast veilig te stellen. Voor nieuwe onderdelen kan je terecht bij je collega's van de Servicedesk.
     
  • Nieuwbouw of vervangingsprojecten; zo ben je een monumentaal gebouw met grondspots en schijnwerpers aan het uitlichten. Om vervolgens masten langs een doorgaande weg te voorzien van duurzame Led armaturen.

Werken met verkeersregelinstallaties; wat houdt dat in?
 

  • Het beheer en onderhoud werk is wisselend, zoals het vervangen  van lampen, kruisingen resetten na spanningsdip of regelkasten moeten repareren na een ongeval.
     
  • VRI projecten zijn vaak complexer omdat je te maken hebt met meerdere partijen waar je mee samenwerkt en het verkeer moet zo min mogelijk hinder ondervinden. Efficiënt werken en een strakke planning zijn daarom erg belangrijk. 

 

 

Werken aan openbare verlichting; wat houdt dat in?
 

  • Beheer en onderhoud; je gaat zelfstandig te werk door de situatie te inventariseren en reparaties uit te voeren. Je werkt met de nieuwste technologie.
     
  • Onverwachte reparaties; een gevaarlijke situatie ontstaat door een aanrijding met een lichtmast. Het is jouw taak om snel ter plekke te zijn om de mast veilig te stellen. Voor nieuwe onderdelen kan je terecht bij je collega's van de Servicedesk.
     
  • Nieuwbouw of vervangingsprojecten; zo ben je een monumentaal gebouw met grondspots en schijnwerpers aan het uitlichten. Om vervolgens masten langs een doorgaande weg te voorzien van duurzame Led armaturen.

 

Werken met verkeersregelinstallaties; wat houdt dat in?
 

  • Het beheer en onderhoud werk is wisselend, zoals het vervangen  van lampen, kruisingen resetten na spanningsdip of regelkasten moeten repareren na een ongeval.
     
  • VRI projecten zijn vaak complexer omdat je te maken hebt met meerdere partijen waar je mee samenwerkt en het verkeer moet zo min mogelijk hinder ondervinden. Efficiënt werken en een strakke planning zijn daarom erg belangrijk. 


 

 

Interview met Frans

 

Frans Mekers (56 jaar) is senior monteur bij Dynniq. Hij is inmiddels 24 jaar actief binnen het bedrijf en leerde het vak van zijn collega’s. ‘Ik wil mijn ervaring aan jongeren meegeven, de nieuwe generatie die nu als monteur aan de slag gaat.’

Hoe ben je bij Dynniq terecht gekomen?
'Ik werkte in een slagerij, maar wilde een andere kant op. Een collega waar ik destijds mee werkte opperde dat Dynniq een mooi bedrijf is waar je veel ontwikkelingsmogelijkheden hebt. Toen kon je nog zonder opleiding aan de slag, je leerde van oudere collega’s. Ik begon als grondwerker, maar had totaal geen kennis van elektra. Na drie jaar werd ik gevraagd om als monteur aan de slag te gaan. Een collega leerde mij alle kneepjes van het vak, je hoefde destijds niet de schoolbanken in. Mijn scholing tot monteur vond in de praktijk plaats. Inmiddels ben ik senior monteur in de openbare verlichting.

Wat zijn de leukste aspecten aan het werken bij Dynniq?
‘Het grootste voordeel aan werken bij Dynniq is de verantwoordelijkheid en mensenkennis die je er opdoet. Je leert inschatten hoe mensen in elkaar zitten. Daarnaast geniet ik van de leidinggevende rol. Ik begeleid beginnende monteurs in hun werk. Ik deel mijn kennis graag met de jongere monteurs en probeer mijn enthousiasme voor het vak over te brengen. Wanneer je begint aan een project staat er nog niets. Als je vertrekt, is alles perfect aangesloten en klaar voor gebruik. Dat eindresultaat is een mooi gevoel.’

Hoe ziet een dag er uit als monteur bij Dynniq?
‘Mijn opdrachten krijg ik binnen via de tablet. Ik lees daar bijvoorbeeld welke lichtmasten er geplaatst moeten worden, hoeveel tijd dit kost en welk materiaal ik nodig heb. Soms duurt dit een paar uur, soms een paar dagen. Ik ben tijdens opdrachten het aanspreekpunt voor het hele team, wanneer er iets misgaat, komen ze bij mij. ’s Ochtends aan de koffie neem ik de planning door. Als ik alle materialen heb, rij ik naar de klus. Bij graafwerkzaamheden werken we digitaal. Op mijn tablet kan ik precies zien waar alle leidingen en kabels in de grond liggen, dat helpt enorm. Geen dag is hetzelfde, elke werkdag zie je andere mensen en zie je nieuwe plekken.'

Wat is jouw toekomstperspectief binnen het bedrijf?
‘Mijn doel is om tot mijn pensioen bij Dynniq te werken, ik heb hard gewerkt om op deze functie te komen en daar ben ik trots op. Ik ben nu 56 jaar en wil de komende tien jaar mijn ervaring aan jongeren meegeven. Ik leer ook van de jongere generatie. Zij hebben veel kennis over de nieuwste technieken en de digitale wereld, zo vullen we elkaar aan.

Waar zitten de uitdagingen binnen jouw vakgebied?
‘Met elkaar tot de eindstreep komen zonder strubbelingen. Je werkt vaak met collega’s van andere bedrijven: vrachtwagenchauffeurs, kraammachinisten, wegenbouwers. Alles soepel laten verlopen, daar zit de uitdaging. Zo kan je een project succesvol afsluiten en is iedereen bij de afronding nog net zo enthousiast als aan het begin. Dat vind ik fantastisch.’

Onze vacatures