EmailTwitterFacebookLinkedIn

Een week van een projectcoördinator bij Dynniq

Bij Dynniq werken we aan uiteenlopende projecten in verschillende speelvelden. Daarvoor hebben we verschillende mensen in verschillende functies nodig, met ieder hun eigen rol, expertise en talenten. Zo heeft elk project, afhankelijk van de omvang en complexiteit, één of meerdere Project Coördinatoren. Linda legt uit wat de rol van Project Coördinator inhoud én neemt ons mee in haar werkweek.

Linda is via haar vader - die ook bij Dynniq werkt - bij Dynniq terecht gekomen. Ondanks dat ze geen ervaring had in de technische branche, heeft ze naast haar studie 1,5 jaar als junior Project Coördinator gewerkt. Vanwege haar afstudeeropdracht is ze er even tussenuit geweest, maar nadat ze was afgestudeerd wist ze al snel dat ze wilde terugkeren. ‘Het werk is leuk en uitdagend. Er zijn nog genoeg ontwikkelingskansen voor mij.’

Wat doet een Project Coördinator?

Linda is de Project Coördinator van het grootschalige verleddingsproject in Amsterdam. Samen met de Supervisor zorgt ze dat er zo’n 10 monteurs aan de slag kunnen om de openbare verlichting in Amsterdam te vervangen voor ledverlichting. Een grootschalig project waar veel bij komt kijken. De gemeente heeft het project opgedeeld in deelprojecten op basis van locatie, type werkzaamheden en soort armatuur. Bij de ene mast moet alleen het armatuur vervangen worden, terwijl de andere mast volledig wordt vervangen. ‘Aan mij de taak om te zorgen dat onze monteurs zonder zorgen hun werk kunnen doen. Ik ben onder andere verantwoordelijk voor de planning, inkoop, financiën en onderhoud het klantcontact.’

Wat ze het leukste vindt aan haar functie? ‘De veelzijdigheid en uitdaging! Verledding is een complex project. De ene week loopt alles voorspoedig, de andere week zijn er veel spoedjes. Je bent tussendoor veel aan het bellen met en regelen voor de monteurs. Het komt voor dat de situatie op papier niet meer klopt met de werkelijkheid buiten. Ik krijg dan foto’s en telefoontjes van monteurs waaruit blijkt dat buiten een andere mast staat dan in eerste instantie werd weergegeven. Ook dan moet je zorgen dat een monteur zijn werk kan uitvoeren en het juiste materiaal tot zijn beschikking heeft, bijvoorbeeld door nieuw materiaal te bestellen of ander materiaal uit het magazijn te halen.’

 

Geen week is hetzelfde

Ondanks terugkerende werkzaamheden en wekelijkse afspraken is geen werkweek hetzelfde. Het werk is dynamisch, waardoor Linda snel moet schakelen. Het team op de vestiging in Amsterdam begint de werkweek met een korte terug- en vooruitblik. Wat heb je afgelopen week gedaan? Wat ging er goed en wat minder goed? Wat ga je komende week doen? ‘We delen successen, knelpunten en ervaringen. Een mooie laagdrempelige manier om van elkaar te leren!’

Ook neemt Linda elke maandag de status van het verleddingsproject met de Supervisor door. ‘We nemen de werkzaamheden voor deze en komende week door. Wat staat er op de planning? Hoe staat het met de (werk)voorraad? Moeten nieuwe materialen besteld worden?’ Daarna controleert Linda de geschreven en gemaakte uren van afgelopen week. ‘Ik controleer of alle uren geschreven zijn en of de geschreven uren kloppen. Dit doe ik ook voor de onderaannemers. Daarnaast zorg ik dat er nieuwe inkoopnummers worden aangemaakt, zodat ook de uren van deze week geschreven kunnen worden.’

 

Planning en financiën bewaken

Het bewaken van de planning en financiën zijn een belangrijk onderdeel van Linda’s takenpakket. Zo is ze bijna dagelijks met de financiën bezig. ‘Ik kijk dagelijks of facturaties en uren kloppen en beoordeel samen met mijn collega’s of rekeningen verstuurd kunnen worden. Ook heb ik wekelijks overleg om de financiële status van het project na te lopen.’ Deze werkzaamheden vormen momenteel de grootste uitdaging voor Linda. ‘Ik heb nog niet veel ervaring met contractmanagement, maar door dit grootschalige project, waarbij ook het financiële plaatje soms complex kan zijn, kan ik snel veel praktijkervaring opdoen.’

Daarnaast houdt de vestiging elke woensdag een planningsoverleg. De coördinatoren van alle projecten en de onderhouds teams bespreken de personeelsplanning en werkvoorraad. ‘We bespreken waar iedereen mee bezig is en kijken of er nog voldoende werk is voor alle monteurs. Indien nodig zorgen we dat collega’s voor een ander project binnen onze area aan de slag kunnen.’

Overleg met onderaannemers en de klant

Tussendoor heeft Linda ook regelmatig overleg met onderaannemers en civiele partijen, bijvoorbeeld als (mogelijk) sprake is van een vervuilde bodem. Bodemvervuiling kan leiden tot schade aan het ecosysteem en mensen en moet zo snel mogelijk worden opgelost. Dat doen we samen met gespecialiseerde partners.

Uiteraard heeft Linda ook veel contact met de klant. ‘We hebben regelmatig projectvergaderingen met de klant. Ook tussendoor houden we de klant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. We houden de lijntjes kort en werken samen met de klant als één team aan het project.’

Vlieguren maken

De komende tijd wil Linda vooral vlieguren maken, zodat ze stapsgewijs kan doorgroeien. ‘In het sollicitatietraject heb ik al aangegeven dat ik wil doorgroeien naar senior en dus volledig zelfstandig project wil draaien. Dit wil ik stapsgewijs doen. Te beginnen met nog meer praktijkervaring opdoen en indien nodig extra cursussen en opleidingen volgen.’


Spreekt onze dynamische en open cultuur je aan en wil je meer weten over werken bij Dynniq? Lees meer over onze bedrijfscultuur of bekijk onze vacatures.